တရားထိုင္ျခင္း

meditate_162.jpg

                   တရားထုိင္ျခင္းဆုိတာကေတာ့ အစဥ္သျဖင့္ ေတြးေတာေနတတ္တဲ့စိတ္ကို ေက်ာ္လြန္ကာ ပိုနက္ရိႈင္းတဲ့ မိမိစိတ္ကို သိနားလည္ႏုိင္ျခင္းဆုိတဲ့ အဆင့္အထိေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္နဲ႕ ၀ိဥာဥ္ကို တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္ႏြယ္ၿပီး သိရွိနားလည္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းပါ။ တရားထုိင္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႕ နည္းလမ္းမ်ားစြာရွိပါတယ္။

          ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႕ စိတ္ကိုအေလ့အက်င့္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမွာျဖစ္ၿပီး အသက္ရႈ ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

(၁)     တရားထုိင္ဖုိ႕ အခ်ိန္တစ္ခု သတ္မွတ္ပါ။ ေန႕စဥ္အလုပ္ေတြၾကားထဲကမွ လံုေလာက္တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုရေအာင္ သတ္မွတ္ပါ။ မနက္ေစာေစာနဲ႕ ညေနဘက္ေတြ မွာထုိင္တာ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။ ပံုမွန္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ရဲ႕တည္ၿငိမ္လာမႈကို သတိျပဳမိလာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ စိတ္ကိုျပန္လည္စင္ၾကယ္ေစတဲ့အေနနဲ႕ ေန႕တစ္ေန႕ရဲ႕အဆံုးမွာ ထုိင္ရတာကိုပိုသေဘာက်ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလဲ အလုပ္မ်ား တဲ့ေန႕တစ္ေန႕ရဲ႕ အလယ္မွာ ထုိင္ျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ရႈပ္ျခင္းကို ခဏတာ အနားေပး တတ္ပါတယ္။ အသင့္ေတာ္ဆံုးအခ်ိန္ကေတာ့ သင့္ရဲ႕ ခႏာကိုယ္နဲ႕ စိတ္ကို ပိုၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးေဆးစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ေစရန္ ေန႕တစ္ေန႕ရဲ႕အစမွာထုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ တစ္ေန႕ကို ၅ မိနစ္ကေန ၁၅ မိနစ္ေလာက္ထုိင္ရင္ လံုေလာက္ပါတယ္။

(၂)     တိတ္ဆိတ္ၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာရွိမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ကိုရွာေဖြပါ ။ ဒါမွမဟုတ္ ဖန္တီးပါ။ စထုိင္မယ့္သူေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္အာရံုစုစည္းမႈေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစမယ့္အရာေတြ ေရွာင္က်ဥ္ဖုိ႕ အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ တီဗြီေတြ ပိတ္ထားပါ။ ဖုန္း (သို႕မဟုတ္) အျခား အသံျမည္ေစမယ့္ အီလက္ထေရာနစ္ ပစည္းေတြကိုလဲ ပိတ္ထားပါ။ တကယ္လုိ႕ သီခ်င္းဖြင့္ထားမယ္ဆုိရင္လဲ ေအးေဆးၿပီး ညင္သာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ သံစဥ္မ်ိဳးကို ဖြင့္ထားပါ။ ဒါမွသာ သင့္ရဲ႕အာရံုစုစည္းမႈကို အေႏွာင့္ အယွက္မေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္အျပင္ဘက္မွာ တရားထုိင္ျခင္းကလဲ မ်ားစြာ ေသာ တရားထိုင္သူေတြအတြက္ အေတာ္ေလးအလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆူညံေနတဲ့ လမ္းမေဘးလုိ ေနရာမ်ိဳးနဲ႕ အျခားဆူညံသံေတြလာတဲ့ေနရာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဥပမာ-လူသူရွင္းလင္းၿပီး တိတ္ဆိတ္တဲ့ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာထုိင္တာမ်ိဳး၊ အရိပ္ ေကာင္းၿပီး သာယာတဲ့ရနံ႔မ်ိဳး ရႏုိင္တဲ့ ပန္းၿခံေထာင့္ခ်ိဳးျမက္ခင္းျပင္ေတြမွာ ထုိင္တာမ်ိဳးေပါ့။

(၃)     ညီညာတဲ့ေျမျပင္ (သို႕မဟုတ္) ၾကမ္းခင္းေပၚမွာထုိင္ပါ။ ေအာက္ခံမ်က္ႏွာျပင္က သက္ေတာင့္သက္သာ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ ကူရွင္တစ္ခုခံၿပီးထုိင္ပါ။ လုပ္ေနက် မဟုတ္တဲ့ ကိုယ္ေနဟန္ထားတစ္ခုကို ႀကိဳးစားစရာမလုိပါဘူး။ ဥပမာ-ၾကာပန္းသ႑န္ ကိုယ္ေန၊ ၾကာဖူးသ႑န္ ကိုယ္ေန စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အေရးႀကီးတဲ့အရာကေတာ့ ေက်ာရိုးကို ေျဖာင့္ေနေအာင္ထားဖုိ႕ပါပဲ။ ဒါက ထုိင္တာၾကာလာတဲ့အခါ အသက္ရႈျခင္းကို အေထာက္အကူေပးပါလိမ့္မယ္။

(၄)     ခႏၶာကိုယ္ကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ ေျဖေလ်ာ့ေပးလုိက္ပါ။ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ မျဖစ္ေနတဲ့ေနရာ က်န္သလားဆုိတာ လုိက္လံရွာေဖြပါ။ ေတြ႕တဲ့အခါမွာ စိတ္အသိနဲ႕ ေျဖေလ်ာ့ေပးလုိက္ပါ။ စိတ္နဲ႕ ေျဖေလ်ာ့လို႕မရႏုိင္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ထုိင္ေနတဲ့ ကိုယ္ေနဟန္ထားကို အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္ ညွိယူေပးလုိက္ပါ။ ေက်ာရိုးတစ္ေလ်ာက္က ႂကြက္သားေတြမွာ အျဖစ္မ်ား ပါတယ္။ မ်က္ႏွာမွာရွိတဲ့ ႂကြက္သားအနည္းငယ္ကလဲ တစ္ခါတစ္ရံမွာ တင္းမာေန တာကို ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။

(၅)     ၀င္သက္ထြက္သက္ ေနာက္ကို တည္ၿငိမ္စြာ အာရံုခံပါ။ နားေထာင္ ၾကည့္ပါ။ လုိက္ပါၾကည့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွ၀င္စြက္ဖက္တာမ်ိဳးမလုပ္ဘဲ ပံုမွန္အတုိင္း ရႈထုတ္၊ ရႈသြင္းပါ။ ဥပမာ- အသံနားေထာင္ရတာ နည္းနည္းေျခာက္လာသလုိပဲ။ ငါေအးမ်ားေနၿပီလား စသည္ျဖင့္ မေတြးပါနဲ႕။ ပစ္မွတ္ကေတာ့ စိတ္ရဲ႕ ရႈပ္ေထြးမႈ ေတြကေန တျဖည္းျဖည္း ေ၀းကြာလာေအာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာက္ဆူးခ်ထား သကဲ့သို႕ စိတ္ကို အနည္ထုိင္ႏုိင္ဖို႕ႀကိဳးစားပါ။

(၆)     စကားလံုးတစ္လံုးတည္းကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲရြတ္ၿပီး စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ၾကည့္ပါ။ ဥပမာ – “ဥံဳ” လိုမ်ိဳး ရွင္းလင္းၿပီး အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္မႈ မရွိတာမ်ိဳးေပါ့။ အခုမွ စထုိင္ဖို႕ႀကိဳးစား သူေတြအေနနဲ႕ကေတာ့ ၀င္သက္ထြက္သက္တုိင္းကို (၁)ကေန (၁၀)အထိ ေရတြက္ ေပးပါ။ ဆံုးသြားရင္ တစ္ဖန္ (၁) ကေန ျပန္ေရတြက္ၾကည့္ပါ။

(၇)     အရင္က အေၾကာင္းအရာတစ္ခု အေပၚမွာ အာရံုစူးစိုက္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႕ ဘယ္အေၾကာင္းအရာ အေပၚမွာမွ အာရံုစူးစိုက္ထားျခင္းမရွိဘဲ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းၿပီး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ စိတ္တစ္ခုရေအာင္ ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ၾကည့္ပါ။

Ref:wikihow

 

 

 

2 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.