ညည အိပ္မရ ျဖစ္ေနရင္…

sleepmask.jpg

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ျပသနာ ခံစားရင္ဆုိင္ေနၾကရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က တစ္ညလုံး အိပ္မရတဲ့ ျပသနာ ရင္ဆိုင္ၾကရသလို အိပ္မေပ်ာ္ေရာဂါ သုိ႔မဟုတ္ လုံးဝ အိပ္မရတဲ့ ျပသနာေတြလည္း ရိွၾကပါတယ္။ ဒါ တကယ္ စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ စမ္းသပ္ခဲ့ျပီးတဲ့ တစ္ေမွးအိပ္ေစနည္းေတြအနက္ အေကာင္းဆုံးနည္း (၁) ခု ရိွပါတယ္။

Sleep mask ေခၚ မ်က္ႏွာဖုံးျဖင့္ အိပ္ျခင္းက အလွအပအတြက္သာ မဟုတ္ပါဘူး။ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ညဘက္ေတြမွာ စိတ္ႏုိးၾကားမႈ ျပသနာရိွသူ ဘယ္သူမဆို အမွန္တကယ္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစပါလိမ့္တယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ မ်က္ႏွာဖုံး တပ္ျခင္းက ဦးေႏွာက္ကေန ထုတ္ေပးတဲ့ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ ႏုိးျခင္း သံသရာလည္ပတ္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲေပးေနတဲ့ သဘာဝေဟာ္မုန္း (melatonin) ပမာဏ မ်ားျပားေစပါတယ္။ အလင္းက ခႏၶာကိုယ္ကေန melatonin ဘယ္ေလာက္ ထုတ္ေပးမလဲဆုိတာ အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာဖုံးတပ္ျခင္းအားျဖင့္ melatonin ေဟာ္မုန္းထုတ္လုပ္ရန္ အေမွာင္ရိပ္ျပေပးပါတယ္။

မ်က္ႏွာဖုံးေတြက REM ျဖင့္ အိပ္စက္မႈ အခ်ိန္အတုိင္းအတာကို ပိုမုိၾကန္႔ၾကာေစပါတယ္။ အခ်ိန္တုိအတြင္း အိပ္ေမာက်ေစပါတယ္။ ျပီးတဲ့အျပင္ ယင္းမ်က္ႏွာဖုံးေတြဟာ တျခားအိပ္ေပ်ာ္မႈ အေထာက္အပံ့ပစၥည္းေတြထက္လည္း အကုန္အက် ပိုမိုသက္သာပါတယ္။

ဒီမ်က္ႏွာဖုံး ဝယ္ယူ အသုံးျပဳျပီး ေကာင္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ 

Ref: Shefinds

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.