အိပ္ေနစဥ္အတြင္း ဝိတ္က်ေအာင္ လုပ္နည္းမ်ား

02-lose-weight-in-your-sleep-darkness.jpg

ေန႕ခင္းေန႕လည္ အထူးအခ်ိန္ေပး ၀ိတ္ခ်စရာမလိုေတာ့ပဲ ညဘက္ အိပ္ေနခ်ိန္မွာ ၀ိတ္ခ်ႏိုင္တယ္ဆုိတာဟာ ပ်ိဳေမေတြအတြက္ေတာ့ သတင္းေကာင္းပဲေပါ့။ ဒီေတာ့ အိပ္ေနခ်ိန္အတြင္း ဘယ္လို၀ိတ္ခ်ႏိုင္မလဲဆုိတာ တစ္ခ်က္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။

အိပ္ရာမဝင္ခင္ ပရုိတင္းဓာတ္ ျဖည့္ထားျခင္း

Florida State University သုေတသီမ်ားက အိပ္ယာမဝင္မီ ပရုိတင္းဓာတ္ ၃၀ ဂရမ္စားသုံးျခင္းဟာ နားေနစဥ္ စြမ္းအင္အသုံးခ်မႈ(အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ကယ္လုိရီ ေလာင္ကၽြမ္းေစမႈ)ကို ပုိမုိ ျမင့္မားေစေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ၾက ပါတယ္။ ပရုိတင္းဓာတ္က ညအခ်ိန္ ၾကြက္သားမ်ား ျပဳျပင္ျခင္းကုိလည္း အကူအညီေပးပါတယ္။ ၾကြက္သားမ်ား ပိုမို သန္မာေလ အနားယူစဥ္ ကယ္လိုရီ ကို ပုိမို ေလာင္ကၽြမ္းေစႏုိင္ေလ ျဖစ္ပါတယ္။

အေမွာင္ထဲတြင္ အိပ္စက္ျခင္း

လုံးဝ ေမွာင္မဲေနေသာ အခန္းတစ္ခုအတြင္း အိပ္စက္ျခင္းက melatonin ေဟာ္မုန္းကုိ ထြက္ရွိေစပါတယ္။ melatonin က အိပ္ငုိက္ျခင္းကုိ ျဖစ္ေစရုံသာမက ကယ္လုိရီ ေလာင္ကၽြမ္းေစတဲ့ အညုိေရာင္ အဆီကုိ လည္းထုတ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

အပူခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း

ေအးျမတဲ့ အခန္းထဲမွာ အိပ္စက္ျခင္းက ကယ္လုိရီကုိ ပုိမုိ ေလာင္ကၽြမ္းေစပါတယ္။ ၆၆ ဒီဂရီရွိတဲ့ အခန္းထဲမွာ အိပ္စက္သူေတြက ပုိေႏြးတဲ့ အခန္းထဲမွာ အိပ္စက္သူေတြထက္ ၇% ကယ္လုိရီပုိမုိ ေလာင္ကၽြမ္းေစပါတယ္တဲ့။ အေၾကာင္းကေတာ့ ခႏၶာကုိယ္က သူ႕ရဲ႕ ပုံမွန္ အပူခ်ိန္ ၉၈.၆ ဒီဂရီကို ထိန္းထားႏုိင္ဖုိ႔္ ပုိမို အင္အားစုိက္ထုတ္ရတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။၇ %ကသိပ္မမ်ားဘူးလုိ႔ ထင္ရေပမဲ့ အိပ္ခ်ိန္ ၂၄ နာရီအတြင္းမွာ အပုိ  ၁၀၀ ကယ္လုိရီ ကုိ ေလာင္ကၽြမ္းေစႏုိင္ပါတယ္။

screen မ်ားအားလုံး ပိတ္ထားျခင္း

အိပ္ယာမဝင္ခင္မွာ ကုိယ့္ရဲ႕ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းအားလုံးကုိ ပိတ္ထားလုိက္ပါ။ Manchester University မွ သုေတသီမ်ားက tablets နဲ႔ စမတ္ဖုန္းေတြက ထြက္တဲ့ အျပာေရာင္လႈိင္းတုိ အလင္းတန္းက ခႏၶာကုိယ္က melatonin ေဟာ္မုန္းထြက္ရွိမႈကုိ ဟန္႔တားျပီး ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ကုိ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စကာၤပူ ႏုိင္ငံမွ သုေတသနပညာရွင္ေတြက TV မ်က္ႏွာျပင္က ထြက္တဲ့ အလင္းတန္းက adiponcetin (ဂလူးကုိ႔စ္ ပမာဏကုိ ညွိေပးျပီး အဆီပိုေတြကို ဖယ္ရွားေပးတဲ့ ပရုိတင္း)ထြက္ရွိမႈကုိ ပိုမိုေလ်ာ့နည္းေစတယ္လုိ႔ု ဆုိသည္။

အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္စက္ျခင္း

အိပ္ေရးဝေအာင္(၇ နာရီ မွ ၈ နာရီ) အိပ္စက္သူေတြက အိပ္ေရးမဝတဲ့သူေတြထက္ ကယ္လုိရီ ၅% ပုိမုိေလာင္ကၽြမ္းတယ္လို႔ American Journal of Clinical Nutrition ရဲ႕ ေလ့လာမႈ တစ္ရပ္က သက္ေသျပထားပါတယ္။ အိပ္စက္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ဝ ေစတဲ့ဆဲလ္ေတြက အင္ဆူလင္ဓာတ္ကုိ အာရုံခံႏုိ္င္မႈ ပိုမုိ နည္းပါးလာတဲ့အတြက္ အဝလြန္ျခင္းဆုိတဲ့ ဇီဝကမၼ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္ ။

ဒီနည္းလမ္းေလးေတြ ကုိ စမ္းျပီးက်င့္သုံး ၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ မပင္မပန္းဘဲနဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ ဝိတ္ခ်နည္းတစ္ခုျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

Ref:rd

589 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.