လာမယ့္ႏွစ္သစ္မွာ မျဖစ္ေနလုပ္ေဆာင္ေမြးျမဴသင့္တဲ့ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အက်င့္ေကာင္းမ်ား

new-year-health-resolutions.jpg

၂၀၁၅ကို ႏႈတ္ဆက္ျပီး ႏွစ္သစ္တစ္ခုကို ေရွ႔ဆက္ရေတာ့မယ္ သူေတြဆီမွာ ၂၀၁၅တုန္းက မလုပ္ခဲ့ရတာေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲ့ဒီတုန္းက ျပင္ဆင္ရမယ့္ အမွားေတြကို ၂၀၁၆မွာ အဆင္ေျပေျပလုပ္ေဆာင္ သြားနိုင္ေအာင္ ႏွစ္တစ္ခုရဲ႕ အဆံုးမွာ အေျဖရွာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုအေျဖရွာျပီး လုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္ အခ်က္ေတြထဲမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြကို ၂၀၁၆ခုနွစ္မွာ မပ်က္မကြက္ လုပ္ေဆာင္သြားရင္း က်န္းမာတဲ့ဘ၀ေတြကို ပိုင္ဆုိင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ရေအာင္။

၁။ သြားသန္႕ရွင္းေရလုပ္ပါ။

အိပ္ခါနီးသြားသန္႕ရွင္းေရလုပ္ျခင္းဟာ ခံတြင္းက်န္းမာေရးအတြက္ မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အရာေတြပါ။ သြားၾကားမွာ ညပ္ေနတတ္တဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို ၾကိဳးေလးနဲ႕ ညတိုင္း မပ်င္းမရိ သန္႕စင္ေပးယ္ဆုိရင္ သင္ဟာ သြားဆရာ၀န္ထံသြားရတဲ့ အၾကိမ္ေရ ေလ်ာ့နည္းလာမွာ အမွန္ပါပဲ။

၂။ေရပိုေသာက္ပါ။

တစ္ေန႕တာအတြက္ ေရဘယ္ောလက္ေသာက္ရမယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း အားလံုးသိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕ကို အနည္းဆံုး ၈ေအာင္စဖန္ခြက္ေတြနဲ႕ ေရကို ေသခ်ာေသာက္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ဂါလံ၀က္နဲ႕ ညီမ်ွသလို ၂လီတာနဲ႕လည္း ညီမ်ွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရကို ပိုေသာက္ခ်င္ရင္ ေသာက္လို႕မရဘူးလားလို႕ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ေသာက္လို႕ရပါတယ္။ သင္ဟာေရပိုေသာက္ႏိုင္ေလ ပိုက်န္းမာေလပါပဲ။ ေရေသာက္ျခင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးဟာ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းေရာ အျပင္ပါ သက္ေရာက္တာေၾကာင့္ ေရကိုမ်ားမ်ားေသာက္ေပးပါ။

၃။ေလွကားထစ္ေတြကို မေၾကာက္ပါနဲ႕။

ဓာတ္ေလွကားေတြ၊ စက္ေလွကားေတြကို အျမဲအသံုးျပဳျပီး ေလွကားကို ေရွာင္ေနဖုိ႕ မလိုပါဘူး။ ေလွကားတက္တာဟာ အနည္းဆံုး သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲက အဆီေတြကို ေလာင္က်ြမ္းသြားေစတယ္ဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႕။

၄။အစားစားေနခ်ိန္ တျခားအလုပ္ေတြ လုပ္ျခင္းမ်ိဳး ေရွာင္ပါ။

ထမင္းစားရင္းနဲ႕ အင္တာနက္သံုးတာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနရင္း အာလူးေၾကာ္ေတြ တစ္ထုပ္ျပီးတစ္ထုပ္ စားမိေနတာ စတာေတြဟာ သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးလံုး၀မရွိပါဘူး။

၅။မတ္တပ္မ်ားမ်ား ရပ္ေပးပါ။

က်န္းမာေရးသုေတသီေတြရဲ႕ အေျပာအရ အျမဲတမ္း ထုိင္ေနတတ္တဲ့သူဟာ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္တဲ့သူနဲ႕ သိပ္မကြာပါဘူးတဲ့။ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ကင္ဆာေရာဂါေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႏွလံုးေရာဂါ၊ အဆီပိတ္တာ စတာေတြဟာ ထုိင္ရာက မထတတ္တဲ့ သူေတြ ပိုအျဖစ္မ်ားၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ေန႕ကို အနည္းဆံုး တစ္နာရီေလာက္ေတာ့ မတ္တပ္ရပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ရံုးမွာဆုိရင္လည္း အိမ္သာထသြားတာ၊ ေရထေသာက္တာ၊ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားေနေပးတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။

၆။မနက္စာမစားပဲ မေနပါနဲ႕။

မနက္စာ မစားပဲ ေနျခင္းဟာ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ ေန႕တစ္ေန႕ကို စတင္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ တစ္ခုခုေတာ့ အရင္ဆံုး စားျဖစ္ေအာင္ စားလိုက္ပါ။

၇။ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ပါ။

ေကာ္ဖီထက္ သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ ပိုသင့္ေတာ္တာက ေရေႏြးၾကမ္းပါ။ ေကာ္ဖီထက္ ေစ်းပိုသက္သာတာမုိ႕ တစ္ေန႕ကို တစ္ခြက္ေလာက္ေတာ့အ နည္းဆံုး ေသာက္သံုးသင့္ပါတယ္။

Ref:thefrisky

 

 

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.