ကမၻာေပၚမွာ က်န္းမာေရးနဲ ့အညီညြတ္ဆုံး စားစရာ ၁၀ မ်ိဳး စာရင္း ေပၚထြက္လာ

index.jpeg

ကမၻာေပၚမွာ က်န္းမာေရးနဲ ့အညီညြတ္ဆုံးလုိ ့ဆုိႏိုင္တဲ့ စားစရာ (၁၀) မ်ိဳး ေပၚထြက္ပါတယ္။ ဒီ (၁၀) မ်ိဳး ထဲမွာ အမ်ားစုက ဟင္းသီးဟင္းႏွံေတြျဖစ္ေနတာကိုလည္း ေတြ ့ရွိရျပီး သာမန္မီးဖုိေခ်ာင္သုံး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓာတ္နဲ ့အာဟာရဓာတ္ေတြၾကြယ္၀တဲ့ စားဖြယ္ရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာရင္းကို ဘာမင္ဂမ္အေျခစုိက္၊ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြအတြက္ အေကၽြးအေမြးတာ၀န္ယူေပးတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Plyvine Catering က ထုတ္ျပန္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ဗီတာမင္ စီဓာတ္ၾကြယ္၀တဲ့ ေရွာက္သီး၊ Omega-3 fatty acid ၾကြယ္၀တဲ့ သစ္ၾကားသီး စတာတုိ ့ပါ၀င္သလုိ ေခ်ာကလက္ပါ ပါ၀င္တာကို ေတြ ့ရွိရပါတယ္။

၁။ ေရွာက္သီး

ေရွာက္သီးတစ္လုံးမွာ တစ္ေန ့တာအတြက္သင္စားသုံးဖုိ ့လုိအပ္တဲ့ ဗီတာမင္စီဓာတ္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွဳန္း အထက္ ပုိမုိပါ၀င္ျပီး ခႏၶာကိုယ္အတြက္ေကာင္းက်ိဳးျပဳတဲ့ HDL ကိုလက္စထေရာပမာဏကို ျမွင့္တင္ေပးႏိုင္ကာ၊ အရိုးအဆစ္ေတြကို ၾကံ့ခုိင္သန္မာေစပါတယ္။ ေရွာက္သီးမွာပါ၀င္တဲ့ flavonoid ဆုိတဲ့ဓာတ္တစ္မ်ိဳးက ကင္ဆာဆဲလ္ေတြၾကီးထြားမွဳကို တားဆီးေပးႏိုင္ကာ ေရာင္ရမ္းနာက်င္ျခင္းကိုလည္း တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂။ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း

ပန္းေဂၚဖီစိမ္း ရုိးတံတစ္ခုမွာတင္ တစ္ေန ့တာအတြက္ သင္လုိအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ေက ဓာတ္ ရဲ့ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏွဳန္း အထက္ ပုိမုိပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗီတာမင္စီဓာတ္ကလည္း ၂၀၀ ရာခုိင္ႏွဳန္းေလာက္ ပုိပါ၀င္ပါေသးတယ္။ ဒီ ဗီတာမင္ဓာတ္ႏွစ္မ်ိဳးလုံးဟာ အရိုးအဆစ္ေတြကုိသန္မာေစတဲ့အာဟာရဓာတ္ေတြ ျဖစ္ကာ၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းကလည္း ကင္ဆာဆဲလ္တုိ ့ၾကီးထြားမွဳကို ရပ္တန္ ့ႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ ့ရွိထားပါတယ္။

၃။ ႏို ့မပါ၀င္တဲ့ ေခ်ာကလက္အနက္

တစ္ေန ့ကို ေခ်ာကလက္အနက္ တစ္ေအာင္စရဲ့ ေလးပုံတစ္ပုံေလာက္ပဲ စားေပးတာက ေသြးေပါင္ခ်ိန္ကို ထိန္းညွိေပးသလုိ တျခားက်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးအမ်ားအျပားလည္း ရရွိပါတယ္။ ကိုကိုးမွဳန္ ့မွာ အထက္က ေဖာ္ျပထားတဲ့ flavonoid (ဖေလဗာႏြိဳက္) ဓာတ္ပစၥည္းေတြၾကြယ္၀သလုိ၊ anti-oxidiants ေတြလည္း ၾကြယ္၀ တာေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ LDL ကိုလက္စထေရာေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ကာ HLD ကိုလက္စထေရာပမာဏကို ျမင့္တက္ေစပါတယ္။

၄။ အာလူး

အာလူးတစ္ဥမွာ ေသြးနီဥဆဲလ္ေတြကိုထုတ္လုပ္ရာမွာ လုိအပ္တဲ့ေဖာ္လစ္အက္စစ္ ၆၆ မိုက္ခရုိဂရမ္ပါ၀င္ျပီး အာလူးႏြယ္၀င္ ကန္စြန္းဥမွာေတာ့ ကင္ဆာကိုတုိက္ဖ်က္ႏိုင္ကာ၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ခုခံအားကို ျမွင့္တင္ေပးႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္ ေအ ဓာတ္တစ္ေန ့တာ လုိအပ္တာထက္ ရွစ္ဆ ပုိမုိပါ၀င္ပါတယ္။

၅။ ဆယ္လ္မြန္ငါး

Omega-3 fatty acid ေပါၾကြယ္၀တဲ့ငါးမ်ိဳးျဖစ္ျပီး စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း၊ ႏွလုံးေရာဂါနဲ ့ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ေျခတုိ ့ကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

၆။ သစ္ၾကားသီး

အခြံမာသီးေတြထဲမွာ သစ္ၾကားသီးက omega-3 fatty acid အၾကြယ္၀ဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ Omega-3 acid ဟာ ကင္ဆာကို တုိက္ဖ်က္ႏိုင္သလုိ၊ ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင့္ပ်က္စီးမွဳကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။

၇။ ေထာပတ္သီး
က်န္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္တဲ့အဆီဓာတ္ေတြပါရွိျပီး ကိုလက္စထေရာပမာဏကို ၂၂ ရာခိုင္ႏွဳန္းအထိ ေလွ်ာ့ခ် ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးတစ္လုံးမွာ တစ္ေန ့တာအတြက္လုိအပ္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ ထက္၀က္ေက်ာ္နဲ ့ ေဖာ္လစ္အက္ဆစ္ ၄၀ ရာခိုင္ႏွဳန္းေလာက္ပါ၀င္ကာ ႏွလုံးေရာဂါရႏိုင္ေျခကိုလည္း နည္းေစပါတယ္။

၈။ ၾကက္သြန္ျဖဴ

ၾကက္သြန္ျဖဴကေတာ့ ေရာဂါတုိက္ဖ်က္တဲ့ေနရာမွာဆရာတစ္ဖူးပါပဲ။ အစာအဆိပ္သင့္ပုိး E.coli စတဲ့ ဘက္တီးရီးယားေတြၾကီးထြားမွဳကို ဟန္ ့တားေပးႏုိင္သလုိ ကိုလက္စထေရာနဲ ့ေသြးေပါင္ခ်ိန္တုိ ့ကိုလည္း က်ေစႏိုင္ပါတယ္။

၉။ ေဒါက္ခြ

ေဒါက္ခြရြက္မွာ မ်က္စိက်န္းမာေရးကိုေကာင္းေစတဲ့ Lutein နဲ ့zeaxanthin ဆုိတဲ့ anti-oxidants ႏွစ္မ်ိဳး ပါ၀င္ကာ၊ ကင္ဆာကို တုိက္ဖ်က္ႏိုင္တယ္လုိ ့ဆုိတဲ့ အသီးအရြက္ေတြထဲမွာ၊ ေဒါက္ခြက အစြမ္းအထက္ဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသနပညာရွင္ေတြက ေတြ ့ရွိထားပါတယ္။

၁၀။ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ပဲေတာင့္ရွည္မ်ိဳးႏြယ္ေတြျဖစ္တဲ့ ပဲနီကေလး၊ ပဲစိမ္းေတာင့္ေတြကို တစ္ပတ္ကို ေလးၾကိမ္စားေပးရုံနဲ ့ ႏွလုံးေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို၂၂ ရာခိုင္ႏွဳန္းေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ ရင္သားကင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ေျခကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တယ္လုိ ့သိရပါတယ္။

Ref: DailyMail

 

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.