အိပ္စက္မႈ အေၾကာင္း သင္မသိေသးတဲ့ အခ်က္ (၁၀) ခ်က္

index.jpeg

ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ညေကာင္းေကာင္း အိပ္လုိက္ရရင္ အားျပည့္လန္းဆန္း၊တက္ၾကြမွဳကို ခံစားရျပီး၊ ေကာင္းေကာင္း မအိပ္လုိက္ရရင္ေတာ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ကို ခံစားရတယ္ဆုိတာ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိပ္စက္ျခင္းအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို ့မသိေသးတဲ့ အရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ေအာက္မွာေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။

၁။ အိပ္ေရးပ်က္ရျခင္းရဲ့အဓိက အေၾကာင္းတရားတစ္ခုကေတာ့ ေရာဂါေ၀ဒနာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ၀န္ထမ္း ၂၀၀ ေက်ာ္ကို စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈအရ ၀န္ထမ္း ၂၀၀ ေက်ာ္ရဲ့ ၉၈ ရာခိုင္ႏွဳန္းက သူတုိ ့ရဲ့ လူနာေတြဟာ ေရာဂါ၊ေ၀ဒနာဒဏ္ေၾကာင့္ ညဘက္ေကာင္းေကာင္းအိပ္မေပ်ာ္တာ၊ အိပ္မရတာ ေတြျဖစ္ရေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။ ဒီ့အျပင္ အိပ္ေရးျပည့္ျပည့္၀၀ မအိပ္ရတာဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အလုပ္စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုလည္း ထိခုိက္ေစႏိုင္တယ္လို ့ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွဳန္း အားလုံး တညီတညြတ္တည္းေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။

၂။ အိပ္ေရးမ၀ျခင္းရဲ့အက်ိဳးဆက္က ဆက္တုိက္သက္ေရာက္မႈ ရွိတယ္။

အိပ္စက္ဖုိ ့လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ရရင္ေတာင္မွ လူတုိင္းဟာ လိုအပ္တဲ့ အိပ္စက္မွဳအခ်ိန္ပမာဏကို မရႏိုင္ဘူးဆုိတာ သတိျပဳမိဖုိ ့လုိပါတယ္။ အိပ္စက္ခ်ိန္ အသက္ရွဴရပ္တန္ ့ျခင္းေရာဂါ လုိမ်ိဳး အိပ္စက္မႈ ဆုိင္ရာေရာဂါေတြေၾကာင့္ ခဏခဏ ၾကက္အိပ္ၾကက္ႏို္းျဖစ္ေနတတ္ျပီး၊ တစ္ခါတစ္ေလ မိနစ္ျခားတုိင္း ျဖစ္ေနတတ္ကာ လူကသတိေတာင္ မထားမိတတ္ဘူးလုိ ့သိရပါတယ္။ ဒါဟာ ခႏၶာကုိယ္ကို အလြန္ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္ေစျပီး လူ ့ခႏၶာကိုယ္ အားအင္ျပန္လည္ျပည့္၀မွဳ၊ျပင္ဆင္မွဳေတြအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အိပ္စက္မွဳစက္၀ိုင္း ကိုလည္း ျပီးေျမာက္ေအာင္မရေစႏိုင္ပါဘူး။

၃။ ေအးစက္တဲ့ အခန္းမွာအိပ္စက္တာက အေကာင္းဆုံး။

အခန္းအပူခ်ိန္ဟာ ၆၇ ဒီဂရီပတ္၀န္းက်င္ေလာက္သာ ရွိသင့္ျပီး အခန္းေအးေနတာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္အပူခ်ိန္ပါ က်ဆင္းလာျပီး၊ အိပ္ေပ်ာ္သြားဖုိ ့နဲ ့အိပ္ေမာက်ေနဖုိ ့အတြက္ အပူခ်ိန္က်ဆင္းမွဳက အဓိကလုိအပ္ပါတယ္။

၄။ မအိပ္ခင္ ခ်ယ္ရီသီးေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ေပးတာက ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ေစတယ္။

ခ်ယ္ရီသီးဟာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့အိပ္စက္မွဳေဟာ္မုန္း မီလာတုိနင္ပမာဏကို ျမင့္တက္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ အိ္ပ္ရာမ၀င္ခင္ ခ်ယ္ရီသီးေဖ်ာ္ရည္တစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ေပးတာက ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ေစျပီး၊ သုေတသနေတြအရလည္း ေဖ်ာ္ရည္ဟာ အိပ္မရသူ၊မ်က္စိေၾကာင္တတ္သူေတြကို ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ ေစတာကို ေတြ ့ရွိထားပါတယ္။

၅။ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြက အိပ္စက္မႈ စြမ္းရည္ကို ဟန္ ့တားႏိုင္တယ္။

ဒါကို ခဏခဏဖတ္ဖူးတယ္မလား။ အခုလည္းထပ္ဖတ္ရဦးပါမယ္။ ဘာလုိ ့လည္းဆုိေတာ့ ဒါဟာအေရးၾကီး တဲ့အခ်က္မုိ ့လုိ ့ပါ။ သင္အိပ္စက္တဲ့အခန္းဟာ လုံး၀ေမွာင္ေနဖုိ ့လုိအပ္ပါတယ္။ TV ၊ ကြန္ျပဴတာ၊ စမတ္ဖုန္း နဲ ့တက္ဘလက္ေတြက ထြက္တဲ့ အျပာေရာင္အလင္းတန္းဟာ ဦးေႏွာက္ကို ႏိုးၾကြေစျပီး၊ မီလာတုိနင္ေဟာ္မုန္း ထုတ္လုပ္မွဳကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးေစကာ၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့အိပ္စက္မွဳလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ထိခုိက္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၆။ ေန ့လယ္ေန ့ခင္းအိပ္ေပးတာက ဦးေႏွာက္အတြက္ အဓိကလုိအပ္တယ္။

ေန ့လယ္ေန ့ခင္း တစ္ေမွးအိပ္ေပးတာက ညဘက္ေကာင္းေကာင္းအိပ္မေပ်ာ္ျခင္းေၾကာင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ခံစားရမႈကို သက္သာေစျပီး လူကို လန္းဆန္းအားျပည့္ေစပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ရဲ့သိမွတ္စြမ္းရည္ကိုလည္း ေကာင္းေစျပီး လူတုိင္း တတ္ႏိုင္သမွ် မိနစ္ ၃၀ ေလာက္ တစ္ေမွးအိပ္ေပးဖုိိ ့လုိအပ္ပါတယ္။

၈။ အိပ္စက္မႈ အဆင့္တုိင္းမွာ အိပ္မက္မက္တယ္။

REM (rapid eye movement) အဆင့္မွာပဲ အိပ္မက္မက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆင့္တုိင္းမွာ အိပ္မက္မက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ REM အဆင့္မွာ အိပ္မက္မက္ဖုိ ့က ျဖစ္ႏိုင္ေျခပုိမ်ားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ REM ဆိုတာ လုံး၀ အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အေျခအေနျဖစ္ျပီး NREM ကေတာ့ အလြယ္ေျပာရရင္ အိပ္တစ္၀က္ႏိုးတစ္၀က္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။

၉။ တစ္ေန ့ကို ရွစ္နာရီအိပ္ဖုိ ့လုိတယ္ဆုိတာ ပါးစပ္ေျပာတစ္ခုပါ။

ဘာလုိ ့လည္းဆုိေတာ့ လူတုိင္းမွာ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ အိပ္စက္မႈအခ်ိန္လုိအပ္ခ်ိန္က မတူညီပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြမွာ ၁၂ နာရီေလာက္ လုိအပ္ႏိုင္ျပီး တစ္ခ်ိဳ ့မွာေတာ့ ရွစ္နာရီေအာက္ပဲ အိပ္ဖုိ ့လုိပါတယ္။

၁၀။ ပုံမွန္အိပ္ေနၾကထက္ ဘယ္ေတာ့မွၾကာၾကာ ပုိမအိပ္သင့္ပါ။

တကယ္လုိ ့ပုိအိပ္မယ္ဆုိရင္၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ေတြကုိထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဇီ၀နာရီ ရစ္သမ္ကို သြား ထိခုိက္မွဳရွိျပီး ကေမာက္ကမေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

Ref: yourtango

 

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.