သင့္ကို အသက္ပိုရွည္ေစမယ့္ အစားအစာ (၆) မ်ိဳး

unnamed.jpg

ေခတ္မီေဆးပညာ၊ နည္းပညာနဲ ့ေန ့စဥ္အာဟာရ မွီ၀ဲမွဳမွာ တုိးတက္လာမွဳေၾကာင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၅၀ အတြင္းမွာ လူ ့ပွ်မ္းမွ်သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ဆပုိရွည္လာခဲ့ပါတယ္။ အသက္ပုိရွည္၊ က်န္းမာစြာေနထိုင္ႏိုင္ဖုိ ့ ဒီအစားအစာေတြကို သင့္ရဲ့ေန ့စဥ္အစားအစာ ေတြမွာ အခ်ိဳးက် စားသုံးေပးဖုိ ့လုိပါတယ္။   

၁။ ဗီတာမင္ ဒီ

Telomeres လုိ ့ေခၚတဲ့ ခရိုမုိဆုမ္းထိပ္အုပ္ကေလးေတြအေၾကာင္း သင္ၾကားဖူးပါသလား။ သူ ့ရဲ့ အလ်ားပမာဏဟာ အသက္ရွည္မွဳနဲ ့သက္ဆုိင္မွဳရွိေၾကာင္း သက္ေသျပျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေနေရာင္၊ ႏို ့ထြက္ပစၥည္းနဲ ့တူနာနဲ ့ဆယ္လ္မြန္ငါးတုိ ့လုိ အဆီေပါမ်ားတဲ့ငါး ေတြမွာ ဗီတာမင္ ဒီ ဓာတ္ေပါၾကြယ္၀ျပီး ဗီတာမင္ဒီက ဒီ telomeres ေတြရဲ့ အလ်ားေပၚမွာ တုိက္ရိုက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ပါတယ္။ ဆုိလုိခ်င္တာက ဗီတာမင္ဒီ မ်ားမ်ားစားေလ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ရဲ့ telomeres ေတြ ပုိရွည္ေလပါပဲ။

၂။ Antioxidants (ဓာတ္တုိးဆန္ ့က်င္ပစၥည္း)

ဓာတ္တုိးဆန္ ့က်င္ပစၥည္းဆုိတာ ေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစျပီး အသက္အရြယ္ အုိမင္းမွဳကို ေလ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ ျဒပ္ေပါင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Polyphenols (ပုိလီဖီေနာ) လုိ ့ေခၚတဲ့ antioxidant အမ်ိဳးအစားက ထိေရာက္မွဳအရွိဆုံးျဖစ္ျပီး ေအာ္ဂဲနစ္နည္းနဲ ့စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သဘာ၀ေခ်ာကလက္ နဲ ့green tea တုိ ့မွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

၃။ Probiotics (ပရိုဘုိင္ေအာတစ္)

Probiotics (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္) ဆိုတာ Probiotic bacteria (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္ ဗက္တီးရီးယား) အစာလမ္းေၾကာင္းမွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဗက္တီးရီးယားအေကာင္းေတြနဲ႔ Probiotic yeasts (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္ ယိစ္) ေတြကိုေခၚတယ္။ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းေစတယ္။ အထူးသျဖင့္ အစာေျခရာမွာအသံုးက်တယ္။ ပရိုဘုိင္ေအာတစ္ ေပါၾကြယ္၀တဲ့ အခ်ဥ္ေဖာက္၊ရွာလကာရည္စိမ္ထားတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ိဳးနဲ ့ဒိန္ခ်ဥ္ တုိ ့ကို စားသုံးေပးဖုိ ့လုိပါတယ္။

၄။ Vitamin B12

အာရုံေၾကာဆဲလ္၊ ေသြးနီီဥဆဲလ္နဲ ့DNA တုိ ့ထုတ္လုပ္ရာမွာ ပါ၀င္ျပီး ဦးေႏွာက္ပုိင္း ဆိုင္ရာက်န္းမာေရးမွာ အဓိကက်ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ Vitamin B12 ပါ၀င္မွဳနည္းေပမယ့္ အသား၊ငါးနဲ ့ႏို ့ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ၾကြယ္၀ပါတယ္။

၅။ နႏြင္း

နႏြင္းမွာ curcumin ပါ၀င္ျပီး ေရာင္ရမ္းမွဳနဲ ့ဆဲလ္တြင္းအတြင္ ကင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ေခ် ကို တားဆီးေပးပါတယ္။ အသီးအရြက္ေၾကာ္မွာ နႏြင္းအနည္းငယ္ျဖန္းျပီး စားသုံးသင့္ပါတယ္။

၆။ Vitamin A

မုန္လာဥ၀ါ၊ ကန္စြန္းဥ နဲ ့ကိုက္လန္တုိ ့မွာ ဗီတာမင္ေပါၾကြယ္၀ပါတယ္။ ဗီတာမင္ ေအဟာ ေရာဂါကူးစက္မွဳကို တြန္းလွန္ေပးျပီး မ်က္လုံးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းေစပါတယ္။ ဒီ အသီးအရြက္ေတြကို တစ္ေန ့ပုံမွန္စားသုံးေပးရုံနဲ ့ ေတာ္ရုံ ဖ်ားနာျခင္းမရွိ က်န္းမာစြာေနထုိင္ႏိုင္တယ္လုိ ့ဆိုပါတယ္။

Ref: wisebread.com

 

72 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.