ဓမၼတာလာခ်ိန္ခံစားရေသာ ေရာဂါမ်ားႏွင့္ ကုထံုး

mensuration.jpg

          အမ်ိဳးသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရာသီလာခ်ိန္မွာ ေ၀ဒနာအမ်ိဳးမ်ိဳး ခံစားရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရာသီလာျခင္းေၾကာင့္ ကိုက္ခဲတာဟာ ဆုိး၀ါးတဲ့ျပသနာေတြ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႕ မဆုိလုိပါဘူး။ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႕ အမွ် နာက်င္မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာႏုိင္ၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးၿပီးတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလဲ သက္သာသြားႏုိင္ပါတယ္။ ေ၀ဒနာခံစားရျခင္းမွာ ပထမဆင့္နာက်င္ျခင္းနဲ႕ ဒုတိယအဆင့္ နာက်င္ျခင္းဆုိၿပီး (၂)မ်ိဳးရွိပါတယ္။

          ေရာဂါလကဏာေတြကေတာ့

–         ၀မ္းဗိုက္ပိုင္းတစ္၀ိုက္ နဲ႕ရင္သားမ်ား နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း

–         ေသြးပမာဏအမ်ားႀကီး ဆင္းျခင္း

–         ေခါင္းကိုက္ျခင္း

–         ေအာ္ဂလီဆန္ေနျခင္း

–         ၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္း (သို႕) ၀မ္းသြားျခင္း

–         ေအာ့အန္ျခင္း တုိ႕ျဖစ္ပါတယ္ ။

ပထမဆင့္ ဓမၼတာဆုိင္ရာ နာက်င္ခံစားမႈဟာ သားအိမ္လမ္းေၾကာင္းမွ ဟိုမုန္းဓါတ္ကဲ့သုိ႕ ဖက္တီးအက္ဆစ္မ်ားကို အံုလုိက္က်င္းလုိက္ ထုတ္လႊတ္လုိက္ တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ထုတ္လႊတ္မႈပမာဏမ်ားေလ နာက်င္မႈပိုေလပဲျဖစ္ပါတယ္။

          ဒုတိယအဆင့္ ဓမၼတာဆုိင္ရာ နာက်င္ခံစားမႈမ်ားကေတာ့

–         သားအိမ္၏ အနားစြန္းမ်ား ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း

–         ေသြးႏွင့္တစ္သွ်ဴးမွ်င္မ်ားသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ သားအိမ္ထိပ္၀ကို ျဖတ္ထြက္ရျခင္း

–         မ်ိဳးဥအိမ္ ျပည္တည္ျခင္း

–         သားအိမ္တြင္ ပိုး၀င္ျခင္း

–         တင္ပါးဆံုရိုးကိုက္ခဲျခင္း (PID)

–         သားအိမ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ေရာဂါမ်ား (IUD) ျဖစ္ပါတယ္။

ကုထံုးမ်ားအေနနဲ႕ကေတာ့ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးမ်ား မွီ၀ဲႏုိင္ပါတယ္။ အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆးအမ်ားစုက အစာအိမ္ကိုထိခိုက္ႏုိင္တာေၾကာင့္ အစာနဲ႔တြဲေသာက္ပါ။ ေရရွည္ စြဲေသာက္ရင္ေတာ့ အစာအိမ္ေသြးေၾကာေပါက္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ aspirin, inbuprofen (Motrin, Advil), naproxen (Aleve) တုိ႕ကို ေသာက္သံုး ႏုိင္ပါတယ္။ တားေဆးမ်ားနဲ႕ ပတ္တီးစည္းျခင္းက နာက်င္မႈကို သက္သာေစပါတယ္။ လစဥ္ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းေၾကာင့္ တင္ပါးဆံုနဲ႕ ခါးနားတ၀ိုက္နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းေတြ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဆရာ၀န္နဲ႕ တုိင္ပင္ကုသပါ။ စိတ္နဲ႕ခႏ္ၶာ တြဲၿပီးျပဳလုပ္ရတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳး (ဥပမာ- တရားထုိင္ျခင္း၊ ေယာဂက်င့္ျခင္း၊ ထိုက္ခ်ိကစားျခင္း) စတာေတြကလဲ နာက်င္မႈကို သက္သာေစပါတယ္။

          စားသံုးသင့္တဲ့ အစားအစာေတြအေနနဲ႕ကေတာ့

–         ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ႂကြယ္၀တဲ့ အစားအစာေတြျဖစ္တဲ့ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဗာဒံေစ့၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္ အသီးအရြက္ေတြ မ်ားမ်ားစား ေပးပါ။

–         အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပမာဏပါ၀င္မႈမ်ားတဲ့ အသီးေတြ (ဥပမာ- ဘလူးဘယ္ရီသီး၊ ခ်ယ္ရီသီး ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ သခြားေမႊးသီးနဲ႕ ငရုတ္ေကာင္းမႈန္႕)ေတြ မ်ားမ်ားစားေပးပါ။

အေရာင္ခၽြတ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ (ဥပမာ-  ေပါင္မုန္႕ျဖဴ၊ ပါစတာေခါက္ဆြဲ နဲ႕ သၾကား) ။ ပရိုတိန္းဓါတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြ ဥပမာ ဩ တုိ႕ဟူး၊ ပဲႏုိ႕ တုိ႕ကို စားေပးပါ။ ဓမတာလာေနခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီ ၊ အရက္နဲ႕ ေဆးလိပ္တုိ႕ကိုေရွာင္က်ဥ္ပါ။ တစ္ေန႕ကို ေရသန္႕ ၆-၈ ဖန္ခြက္ေသာက္ပါ။ တပတ္မွာ အနည္းဆံုး (၅)ရက္ နဲ႕ တစ္ရက္ကို မိနစ္(၃၀)ေလာက္ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္ေပးပါ။

ဒါဆုိရင္ေတာ့ တစ္လတစ္ခါ ပံုမွန္ နာက်င္ကိုက္ခဲေနရတဲ့ ေ၀ဒနာေတြကို အနည္းနဲ႕ အမ်ား သက္သာေပ်ာက္ကင္းႏုိင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လွပက်န္းမာတဲ့ လူေနမႈဘ၀ကို ပိုင္ဆုိင္လုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ႕ အေထာက္အကူရႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Ref:umm.edu

 

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.