အစာအိမ္ေ၀ဒနာခံစားေနရခ်ိန္

o-stomach-ache-facebook.jpg

တကယ္လုိ႕မ်ား ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အစာအိမ္ေ၀ဒနာခံစားေနရ တယ္ဆုိရင္ မျဖစ္မေန ေရွာင္က်ဥ္သင့္တဲ့ အစားအေသာက္ (၉)မ်ိဳးရွိပါတယ္။

(၁)     အစပ္ေတြဟာ အက္ဆစ္ဓါတ္ထုတ္လႊတ္မႈ ပမာဏေလ်ာ့နည္းလာေနတဲ့ အစာအိမ္ေတြအတြက္ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒါေတြကအစာအိမ္ကို တရားလြန္ႏိႈးဆြ ေပးတဲ့အတြက္ ဒီလုိအနံ႔စူးတဲ့အစပ္ေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ သင့္ပါတယ္။ အစာအိမ္ကို ျပည္တည္ေစတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ျပည္တည္ထားၿပီးသားဆုိရင္ေတာ့ ဒါကိုပိုဆိုးေစပါတယ္။

(၂)     အစာေျခဖ်က္ႏိုင္စြမ္းနည္းတဲ့ သူေတြဟာ ႏြားႏုိ႕နဲ႕မတည့္ပါဘူး။ ႏြားႏုိ႕ တစ္ဖန္ခြက္ေသာက္ၿပီးခ်ိန္မွာ အစာအိမ္မွာ နာက်င္တာေတြ ၊ ေလးလံေနတာေတြ ခံစားရတယ္ဆုိရင္ မင္းဟာ ေစာစာကေျပာတဲ့မ်ိဳးအစားထဲက သူတစ္ေယာက္ပါ။

(၃)     အက္ဆီဒင့္အက္ဆစ္ ပါ၀င္မႈပမာဏမ်ားတဲ့ အသီးေတြျဖစ္တဲ့ စပ်စ္သီး၊ လိေမာ္သီး၊ နာနတ္သီးနဲ႕ သံပုရာသီးေတြဟာ ဗိုက္နာေစပါတယ္။

(၄)     ပဋိဇီ၀ေဆးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အစာအိမ္ကို ကေျပာင္းကျပန္ျဖစ္ေစျခင္း၊ ပ်ိဳ႕အန္ေစျခင္းနဲ႕ အစာအိမ္နာက်င္ျခင္းေတြျဖစ္ပြားေစပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြ ၊ ပိုးသတ္ေဆးေတြနဲ႕ ဗီတာမင္အားျဖည့္ေဆးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅)     မခ်က္ရေသးတဲ့ အစာစိမ္းေတြကို ေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနခ်ိန္နဲ႕ ေပ်ာက္ကင္းစ ရက္အနည္းငယ္အထိ ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဖရဲသီး၊ သေဘာၤသီး နဲ႕ နာနတ္သီးေတြကို အစာမ်ားတာဟာ ၀မ္းခ်ဳပ္ေစပါတယ္။

(၆)     အဆီမ်ားတဲ့အစားစာေတြ ျဖစ္တဲ့ အာလူးေၾကာ္လုိ ဟာမ်ိဳးကိုေရွာင္က်ဥ္ပါ။ တိရစာန္ေတြကရတဲ့အဆီေတြဟာ ထိခိုက္လြယ္တဲ့ အစာအိမ္ေတြနဲ႕ မသင့္ေတာ္ ပါဘူး။

(၇)     သၾကားလံုးေတြနဲ႕ အခ်ိဳမ်ားတဲ့အစာေတြကလဲ အစာအိမ္ကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဒီအစာေတြက အင္ဆူလင္ပမာဏကို ျမင့္တက္ေစၿပီး ေသြးတြင္းသၾကားဓါတ္ ပါ၀င္မႈကို တက္လိုက္က်လုိက္ျဖစ္ေစပါတယ္။

(၈)     ကဖင္းဓါတ္က အစာအိမ္ႂကြက္သားေတြ ျပန္လည္ေျဖေလ်ာ့ျခင္းကို တားဆီး ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုလာ ၊ ေကာ္ဖီ ၊ လက္ဖက္ရည္ စတာေတြကိုလဲ ေရွာင္က်ဥ္ ရပါမယ္။

(၉)     ဂက္စ္ပမာဏအနည္းငယ္က ေလးလံေနတဲ့အစာအိမ္ကို အနည္းငယ္ အေထာက္ အကူျဖစ္ေစေပမယ့္ အျမဳပ္တစီစီနဲ႕ ဂက္စ္ပါ၀င္မႈမ်ားတဲ့ အခ်ိဳရည္ေတြက အစာအိမ္ကို ေရာင္ရမ္းေစပါတယ္။ အစာအိမ္နာက်င္မႈ တစ္ခုခုခံစားေနရခ်ိန္မွာ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြကိုလဲ မေသာက္သင့္ပါဘူး။

ဒီအစားအစာေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ရံုသာမဘဲ ေန႕စဥ္စားေသာက္ေနတဲ့ အစားအစာ ေတြကိုလဲ ေသခ်ာစီစစ္ၿပီးမွ စားသံုးသင့္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က အစာအိမ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေ၀ဒနာခံစားခဲ့ရဖူးတယ္ဆုိရင္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္မျဖစ္ေအာင္ အက္ဆီဒင့္အက္ဆစ္ ပါ၀င္မႈ မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြဆုိရင္ သတိထားၿပီးစားသံုးသင့္ပါတယ္။

Ref:MENSXP

301 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.