သင့္အနားမွာ အလြယ္တကူရႏိုင္မယ့္ အစားအစာေတြနဲ ့ပဲ အရက္နာက်ျခင္းကို ကုသလုိက္ပါ။

untitled.png
Shares 0

ခင္ဗ်ားတုိ ့ညက အရမ္းေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္ဟုတ္။ အခု အဲဒီ့အတြက္ ခင္ဗ်ားျပန္ေပးဆပ္ေနရျပီလား။ အားလပ္ရက္ ဆုိတာ အရက္ေသစာၾကိဳက္သူေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံးရက္ေတြေပ့ါ။ ခ်မ္းေအးတဲ့ရာသီလည္းျဖစ္ ၊ အားလပ္ရက္ေတြကလည္းမ်ား၊ အေဖာ္အေပါင္းေတြကလည္း စုံၾကျပန္ေတာ့ ညေတြမွာ အလြန္အကၽြံေသာက္မိ ဖုိ ့ဆုိတာမဆန္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မနက္ေရာက္ရင္ ခံစားရတဲ့ အရက္နာက်တယ္လုိ ့ေခၚၾကတဲ့ ခံစားမွဳကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ႏွစ္သက္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအရက္နာက်မွဳကို သက္သာေစမယ့္ အစားအစာေတြကို ရွာေဖြၾကည့္ ရေအာင္။

၁။ ဥ မ်ား

ဥေတြဆုိတာ အေကာင္းဆုံး အဆိပ္အေတာက္ေျဖႏိုင္တဲ့ အစားအစာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုက္တာမင္ ဘီဓာတ္ မ်ားတဲ့ အစားအစာျဖစ္တဲ့ ဒီ ဥ (ၾကက္ဥ၊ဘဲဥအစရွိသျဖင့္) ေတြဟာ အရက္နာက်ရင္ခံစားရတဲ့ လကၡဏာ ေတြကို သက္သာေစတယ္လုိ ့ေဆးဘက္ဆုိင္ရာေလ့လာမွဳတစ္ရပ္က ေတြ ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အာဟာရဓာတ္ အေျမာက္အျမားနဲ ့ေရဓာတ္ပါ၀င္တဲ့ ဒီအစားအစာဟာ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ အားအင္ေတြကိုလည္း အလ်င္အျမန္ ျပန္လည္ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။

၂။ အုန္းေရ

 အယ္လ္ကိုေဟာေမာ္လီက်ဴးေတြဟာ ေရကို ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အယ္ကိုေဟာ ပါတဲ့ ဘယ္လုိအရက္ အမ်ဳိးအစားကိုပဲ ခင္ဗ်ား ေသာက္ခဲ ့ေသာက္ခဲ့ အယ္ကိုေဟာေမာ္လီက်ဳးေတြက ခင္ဗ်ားခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ေရဓာတ္ေတြကို  ဆုပ္ယူသြားပါလိမ့္မယ္။ ရလဒ္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ့ ဦးေႏွာက္အပါအ၀င္ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလုံးဟာ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္သြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေရဓာတ္ကို ျပန္လည္ျဖည့္ေပးဖုိ ့အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိ္န္မွာ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြ ေသာက္သုံးျခင္းထက္ သၾကားဓာတ္နည္းတဲ့ အုန္းေရလို အသီးအႏွံအရည္ ေသာက္သုံးျခင္းက အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၃။ ဂ်င္း

မနက္ႏိုးလုိ ့ေခါင္းေတြ ေနာက္က်ိခါခါလည္ျဖစ္ေနျပီဆုိရင္ေတာ့ ဂ်င္း လက္တစ္ဆစ္ေလာက္ေလးျဖစ္ျဖစ္ စားသုံးၾကည့္ပါ။ ဂ်င္းဟာ အစာမေၾက၊အပူအပုပ္၊ ဂတ္စ္၊ စတာေတြကို ကင္းစင္ေစျပီး ၀မ္းမွန္တယ္။ အစာ ေျခဖ်က္မွဳေကာင္းတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေအာ့အန္မူးေ၀ တာကိုလည္း သက္သာေစပါတယ္။ ဂ်င္းျပဳတ္ရည္ ေသာက္သုံးျခင္းဟာလည္း အရက္နာက်ျခင္းကို ႏိုင္နင္းတဲ့ အေကာင္းဆုံးနည္းတစ္နည္းေပ့ါ။

၄။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေဖ်ာ္ရည္

ခင္ဗ်ားဟာ အယ္ကိုေဟာ ေတြကို ခင္ဗ်ားကိုယ္အတြင္းပုိင္းထဲ ေလာင္းထည့္လုိက္တာနဲ ့ ခင္ဗ်ားအသည္းေတြ ဟာ သင့္ေတာ္တဲ့ ေသြးထဲကသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညွိေပးဖုိ ့ဒီအယ္ကိုေဟာလ္ေတြကို ဓာတ္ျပဳေျပာင္းလဲ ေပးရပါတယ္။ ဂလူးကုိ ့စ္သၾကားဓာတ္ဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ့ အဓိကစြမ္းအင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသြးသၾကားဓာတ္ နည္းမွဳဟာ ေညာင္းညာကိုက္ခဲမွဳ။ အားနည္းမွဳ ၊ေလးလံထုိင္းမွိဳင္းမွဳတုိ  ့ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါကို အေကာင္းဆုံး ကုသသက္သာႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကေတာ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေဖ်ာ္ရည္ တစ္ဖန္ခြက္ေလာက္ ေသာက္သုံးျခင္းပါပဲ။

၅။ ငွက္ေပ်ာသီး

အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိ အယ္ကိုေဟာဟာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ေရဓာတ္ေတြကို ဆုပ္ယူတဲ့အျပင္ ဆီး မ်ားမ်ားလည္း သြားေစပါတယ္။ အိမ္သာထဲကို ခင္ဗ်ားရဲ့ ပိုတက္ဆီယမ္ဓာတ္ေတြကို စြန္ ့ပစ္လုိက္သလုိပါပဲ။ ပုိတက္ဆီယမ္ဓာတ္ နည္းျခင္းက အားနည္းမွဳ ၊ၾကြက္သားေတြ တုန္လွဳပ္မွဳ ၊ ေသြးအားမ်ားမွဳ ေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ စိတ္မပူပါနဲ ့အလြယ္တကူ ၀ယ္လုိ ့ရတဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးေတါက ခင္ဗ်ားရဲ့ ပုိတက္ဆီယမ္ ပမာဏ ကို ျပန္လည္ရရွိေစျပီး အရက္နာက်ျခင္းရဲ့ လကၡဏာေတြကို သက္သာေစပါတယ္။

၆။ ကညြတ္

အယ္ကိုေဟာဓာတ္ကို ေျခဖ်က္ႏိုင္တဲ့ အင္ဇိုင္းေတြကို ကညႊတ္ ပင္ေတြမွာ ေတြ ့ရွိရတယ္လုိ ့ကိုရီးယား သုေတသန တစ္ရပ္က ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အရက္နာက်တဲ့အခ်ိန္မွာ ကညြတ္ပင္ တစ္ပင္ႏွစ္ပင္ ေလာက္ စားသုံးေပးျခင္းက အဆိပ္အေတာက္ဓာတ္ေတြကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ျပီး အရက္နာက်တဲ့ ခံစားမွဳကို သက္သာ ေစတယ္လုိ ့သိပၸံပညာရွင္ေတြက ဆုိပါတယ္။

 

၇။ ေကာ္ဖီၤ

ေကာ္ဖီဟာ အမွန္အတုိင္း၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ အရက္နာက်တာကို ကုသမယ့္ အစားအစာတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာ္ဖီကိုယ္တုိင္က ေရဓာတ္အနည္းငယ္ခန္းေျခာက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ေသာက္ျပီးတုိင္း ေရတစ္ခြက္ ေသာက္သုံးေပးသင့္ပါတယ္။ အရက္နာက်တဲ့ ေခါင္းကိုက္ ခံစားမွဳထက္ ဆုိးတာက အရက္နာက်တဲ့ေခါင္းကိုက္ခံစားမွဳရယ္ ကဖင္းဓာတ္ဆာေလာင္မွဳရယ္ ႏွစ္ခုေပါင္းပါပဲ ။ ခင္ဗ်ားဟာ မနက္တုိင္း ေကာ္ဖီေသာက္သုံးတတ္တဲ့အက်င့္ရွိတဲ့သူဆုိရင္ ကဖင္းဓာတ္ဆာေလာင္မွဳကို သတိထားမိမွာပါ။ ေကာ္ဖီေသာက္ လုိက္မွ အလုပ္လုပ္ႏိုင္တာမ်ိဳး၊ အာရုံစူးစိုက္ႏိုင္တာမ်ိဳးေပ့ါ။ ဒါေၾကာင့္ အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္ျပီး မနက္မုိးလင္းလာရင္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ေပးပါ။ ေကာ္ဖီေသာက္ ျပီးတုိင္း ေရေသာက္ဖုိ ့လည္း မေမ့ပါနဲ ့အုန္း ။ တကယ္လုိ ့ခင္ဗ်ားမွာ မနက္ေကာ္ဖီေသာက္တတ္တဲ့ အက်င့္ရွိ ရင္ေတာ့ ဒီအခ်က္က မလုိပါဘူး ။အေပၚက ေျခာက္ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္၊ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ လုပ္ေပးရင္ကို အရက္နာက်တယ္ဆုိတဲ့ ခံစားရမွဳၾကီးကို သက္သာေစမွာပါ။ ကဲ ဒီနည္းေတြကို အကုန္ေသခ်ာဖတ္ျပီးျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္ အလြန္အကၽြံထပ္ေသာက္ႏိုင္ပါျပီ။

 

Ref: www.details.com

Shares 0
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *