၀က္ၿခံထြက္ျခင္း ကင္းေ၀းဖုိ႕

Shares 0

၀က္ၿခံထြက္လာတဲ့အတြက္ ေခ်ာကလက္ေတြ၊ မ်က္ႏွာေၾကးခၽြတ္ဆုိင္ေတြ နဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတာေတြကို အျပစ္တင္ေနမိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သင့္ကိုယ္သင္သာ အျပစ္တင္ရမွာပါပဲ။ သင့္အသားအေရ အမ်ိဳးအစားနဲ႕ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြက ၀က္ၿခံထြက္တာနဲ႕ ပတ္သက္ေနတာမွန္ေပမယ့္ သင္မသိေသးတဲ့ ဒုတိယ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ အတိအက်ေျပာရရင္ေတာ့ အစားအေသာက္ေတြပါပဲ။ အက်ိဳးမရွိတဲ့ အစာေတြ သိပ္မစားပါနဲ႕။ အဲဒါေတြက သင့္အသားအေရကို ပ်က္စီးေစမယ့္လမ္းစေတြပါပဲ။

Shares 0
foodstogetridofacnegreentea_1381142686_652x304.jpg
Shares 0

၀က္ၿခံထြက္လာတဲ့အတြက္ ေခ်ာကလက္ေတြ၊ မ်က္ႏွာေၾကးခၽြတ္ဆုိင္ေတြ နဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတာေတြကို အျပစ္တင္ေနမိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သင့္ကိုယ္သင္သာ အျပစ္တင္ရမွာပါပဲ။ သင့္အသားအေရ အမ်ိဳးအစားနဲ႕ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြက ၀က္ၿခံထြက္တာနဲ႕ ပတ္သက္ေနတာမွန္ေပမယ့္ သင္မသိေသးတဲ့ ဒုတိယ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ အတိအက်ေျပာရရင္ေတာ့ အစားအေသာက္ေတြပါပဲ။ အက်ိဳးမရွိတဲ့ အစာေတြ သိပ္မစားပါနဲ႕။ အဲဒါေတြက သင့္အသားအေရကို ပ်က္စီးေစမယ့္လမ္းစေတြပါပဲ။

          အစားအေသာက္ေၾကာင့္ပဲ ပ်က္စီးႏုိင္သလို အစားအေသာက္ကပဲ ျပန္လည္ကာကြယ္ေပးႏုိင္တာ ေတြ႕ရမွာပါ။ ၀က္ၿခံထြက္တာ ကာကြယ္ႏုိင္တဲ့ အစားအေသာက္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတဲ့အနက္ ငါးမ်ိဳးကို ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

(၁)     လက္ဖက္ရည္

လက္ဖက္စိမ္းကရတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဟာ ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းကာကြယ္ႏုိင္တဲ့ အစြမ္းသတ္ၱိ ရွိပါတယ္တဲ့။ လက္ဖက္စိမ္းမွာ ေလာင္ကၽြမ္းေစႏုိင္တဲ့ ဓါတုပစ္ၥည္းေတြကို ဆန္႕က်င္ႏုိင္ပါတယ္။ ခႏ္ၶာကိုယ္တြင္းရွိတဲ့ အညစ္အေၾကး၊ ေနေလာင္အပူဒဏ္နဲ႕ စီးကရက္မီးခိုးေငြ႕ရဲ႕ အကိ်ဳးဆက္ေတြကို ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။  ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းေၾကာင့္ ေရာင္ရမ္းျခင္း၊ နာက်င္ျခင္းနဲ႕ ျပည္တည္ျခင္းေတြကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္ၿပီး အရြယ္အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၂)     သံလြင္ဆီ

သံလြင္ဆီဟာ fatty acids ေပ်ာ္၀င္မႈပမာဏ အမ်ားဆံုးေသာ အဆီျဖစ္ပါတယ္။ အသားအေရကို အေျခခံအားျဖင့္ စင္ၾကယ္ၿပီး အာဟာရျပည့္၀ေစပါတယ္။ သံလြင္ဆီမွာ ပါ၀င္တဲ့ အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ဗိုက္တာမင္ဓါတ္ေတြက ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင့္ အသားအေရပ်က္စီးျခင္း၊ အေရာင္မြဲေျခာက္ျခင္းနဲ႕ စိုျပည္မႈဆံုး႐ံႈးျခင္းေတြကို ျပန္လည္အားျဖည့္ ေပးပါတယ္။ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စအရြယ္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ အသားအေရအေျပာင္းအလဲနဲ႕ အဖုအပိန္႕ထြက္ျခင္း ေတြကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၃)     ကစီဓါတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာမ်ား

၀က္ၿခံထြက္ခ်င္တဲ့ လကၡဏာျဖစ္ေပၚလာပါက ကစီဓါတ္ႂကြယ္၀တဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးၾကည့္ပါ။ ဂါထာတစ္ပုဒ္ရြတ္လိုက္သလို အစြမ္းထက္တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ေကြကာ၊ မုေယာစပါး ၊ ေပါင္မုန္႕နဲ႕ ပါစတာတုိ႔မွာ ပါ၀င္တဲ့ အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္၊ ဆီလီနီယမ္နဲ႕ အျခားဓါတုပစၥည္းေတြက ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ တားဆီးေပးႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခုသတိထားရမွာက ကစီဓါတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာျဖစ္ေပမယ့္ သၾကားဓာတ္ပါ၀င္မႈလည္း နည္းရပါမယ္။

(၄)     ကန္စြန္းဥ

အာဟာရအျပည့္ရွိတဲ့ အစားအစာတစ္ခုျဖစ္တဲ့အျပင္ သူကလည္း ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းကို ဆန္႕က်င္ တားဆီးေပးပါတယ္။ သူ႕မွာပါ၀င္တဲ့ beta-carotene နဲ႕ Vitamin-C တို႕ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးဟာ စြမ္းအားအျပည့္ရွိတဲ့ အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္ေတြျဖစ္ၿပီး ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းကို ကာကြယ္ရာမွာ အလြန္ထိေရာက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Vitamin-A ႂကြယ္၀တဲ့အတြက္ အသားအေရအဆီ ခမ္းေျခာက္ျခင္းကို အကူအညီေပးပါတယ္။ အသားအေရခမ္းေျခာက္မႈ နည္းပါးျခင္းက ၀က္ၿခံထြက္ျခင္းကိုလည္း အလားတူ နည္းပါးသြားေစပါတယ္။

(၅)     ဘလူးဘယ္ရီသီး

က်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုးအသီးတစ္ခုပါ။ ၀က္ၿခံအတြက္လဲ အေကာင္းဆံုး ကုထံုးတစ္ခုပါ။ စေတာ္ဘယ္ရီသီး ၊ အနီေရာင္ဘယ္ရီသီးနဲ႕ စပ်စ္သီးေတြထက္ အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပါ၀င္မႈပမာဏ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဘလူးဘယ္ရီသီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ အန္တီေအာက္ဆီးဒင့္ စြမ္းအားက အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစႏုိင္တာေတြကို ဖယ္ရွားေပး ပါတယ္။ အရသာလဲ ေကာင္းမြန္တယ္ဆုိတာေတာ့ အထူးေျပာေနစရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။

 

အခုေျပာျပေပးခဲ့တဲ့ အစားအစာ ငါးမ်ိဳးကို သတိထားစားေသာက္ေပးမယ္ဆုိရင္ ၀က္ၿခံေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ေနရတဲ့ သူသူငါငါ အဆင္ေျပႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္လုိ႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Ref:MENSXP

Shares 0
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *